AMACINIZ ÜZÜM YEMEK OLSUN! BEKÇİYİ DÖVME DEĞİL, VERDİĞİ EMEKTEN DOLAYI!
Yazının Giriş Tarihi: 25.06.2026 14:40
Yazının Güncellenme Tarihi: 25.06.2026 14:49
Bu yazımda amacımız üzüm yemek olsun, bekçiyi dövmek nankörlüğün daniskası olduğunu belirtmek isterim. Bağ ekmek, üzüm yemek ve yedirmek; kişilerin verdiği ve vereceği eserleri kast etmek isterim.
Türkiye Cumhuriyeti Devletinin il ve ilçelerinde eserler kazandıranlardan, Rabbim binlerce kez razı olsun. Bir de bu son günlerde siyasette meydana gelen kaos, halkımızın huzursuzluğuna büyük sebeptir. Dünyada savaş tamtamları çaldığı bu zamanda ve devletimizde bu kadar ekonomi darboğazı ve geçim sıkıntısı varken, bazılarının egosu ve koltuk sevdası halkımızın yarasına tuz biber ekiyor. Şunu bilin, bu halkı karamsarlığa sevk etmenin vereceği zararın ölçüsü yoktur. Çünkü bu olumsuzlukların altında birlikte kalırız. Bunun günahı büyüktür. Ona göre tüm kesimleri aklıselime davet etmek hepimizin vatanseverlik görevi olmalıdır.
Şunu da üzülerek belirtmek isterim: Bu memlekete hiçbir eseri ve yaptırımı olmayanların yaygaralarını okumak ve dinlemek ayrı bir azaptır. Gelin bu koltuk davası ve egomuzu bir kenara bırakalım; çocuklarımızın geleceği için iyiyi ve doğruyu bulmak adına mantık ve vicdanla el ele verelim. Halkımızı bu bunalımdan daha fazla kayıp vermeden bir an önce kurtaralım.
İşte vatanseverlik ve fedakârlık budur. Bilhassa suya sabuna dokunmadan, dışarıdan gazel okuyanlara şunu hatırlatırım: Biraz siz de elinizi taşın altına koyun. Benim yol arkadaşım değil, bu vatana en iyi hizmet eden, fedakâr ve kabiliyetli kişilerin etrafına toplanmak ve onları öne çıkarmak, bizim geleceğimizin garantisidir.
İleriyi ve doğruyu, başarıyı görmek bir feraset meselesidir. Bilindiği gibi üretmeyi ve faydalı olmayı birlikte hırs haline getirdiğimizde daha çok güçleniriz. Bunun devlet ve halk olarak büyük yararını görürüz, bunda hiç şüphemiz olmasın.
Gelelim ilimizde hep uzakta görüp içine girmeye fırsat bulamadığımız Şahinbey ilçesinin Güneykent Mahallesi’nde bulunan Şelale Park’a. Görmeyenlerin bu sıcakta çoluk çocuğuyla rahatlayacak bir park olduğunu vurgulamak isterim. Biz Gaziantep halkına kazandırdığı çok eserlerden biri olan Şelale Park’ı çoktan hizmete sokan, başta Şahinbey Belediye Başkanı Sayın Mehmet TAHMAZOĞLU ve emeği geçen tüm yetkililerden Mevla’m razı olsun. Halkın hizmetine giren eser ister küçük ister büyük olsun, yapılan eser halkın yararına olunca akan sular durur. Tüm yetkililere şunu hatırlatırım: Siz değil eserleriniz konuşsun. O zaman vatandaş olarak müteşekkir oluruz. Allah da kul da yapılanları fazlasıyla takdir edecektir, unutmayalım.
Mevlana’nın güzel sözüyle bitirelim: “MİNAREDEN DÜŞENİN PARÇASI BULUNUR DA, GÖNÜLDEN DÜŞENİN PARÇASI BULUNMAZ.”
İşte bu halkı boşu boşuna bu kadar germeye hakkınız olmadığını bir kez daha hatırlatmayı bir görev olarak görüyorum.
Hepimize düşen vatandaşlık ve insani görev halkımızın mutluluğu olmalıdır. Ego da biter, koltuk da gider, işlediğiniz günahlar sırtınıza kambur olur.
İşte bu duygularla halkımızın mutlu, bereketli ve sağlıklı günler dilerim.
Yorum Ekle
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
MÜSLÜM KILINÇ
AMACINIZ ÜZÜM YEMEK OLSUN! BEKÇİYİ DÖVME DEĞİL, VERDİĞİ EMEKTEN DOLAYI!
Bu yazımda amacımız üzüm yemek olsun, bekçiyi dövmek nankörlüğün daniskası olduğunu belirtmek isterim. Bağ ekmek, üzüm yemek ve yedirmek; kişilerin verdiği ve vereceği eserleri kast etmek isterim.
Türkiye Cumhuriyeti Devletinin il ve ilçelerinde eserler kazandıranlardan, Rabbim binlerce kez razı olsun. Bir de bu son günlerde siyasette meydana gelen kaos, halkımızın huzursuzluğuna büyük sebeptir. Dünyada savaş tamtamları çaldığı bu zamanda ve devletimizde bu kadar ekonomi darboğazı ve geçim sıkıntısı varken, bazılarının egosu ve koltuk sevdası halkımızın yarasına tuz biber ekiyor. Şunu bilin, bu halkı karamsarlığa sevk etmenin vereceği zararın ölçüsü yoktur. Çünkü bu olumsuzlukların altında birlikte kalırız. Bunun günahı büyüktür. Ona göre tüm kesimleri aklıselime davet etmek hepimizin vatanseverlik görevi olmalıdır.
Şunu da üzülerek belirtmek isterim: Bu memlekete hiçbir eseri ve yaptırımı olmayanların yaygaralarını okumak ve dinlemek ayrı bir azaptır. Gelin bu koltuk davası ve egomuzu bir kenara bırakalım; çocuklarımızın geleceği için iyiyi ve doğruyu bulmak adına mantık ve vicdanla el ele verelim. Halkımızı bu bunalımdan daha fazla kayıp vermeden bir an önce kurtaralım.
İşte vatanseverlik ve fedakârlık budur. Bilhassa suya sabuna dokunmadan, dışarıdan gazel okuyanlara şunu hatırlatırım: Biraz siz de elinizi taşın altına koyun. Benim yol arkadaşım değil, bu vatana en iyi hizmet eden, fedakâr ve kabiliyetli kişilerin etrafına toplanmak ve onları öne çıkarmak, bizim geleceğimizin garantisidir.
İleriyi ve doğruyu, başarıyı görmek bir feraset meselesidir. Bilindiği gibi üretmeyi ve faydalı olmayı birlikte hırs haline getirdiğimizde daha çok güçleniriz. Bunun devlet ve halk olarak büyük yararını görürüz, bunda hiç şüphemiz olmasın.
Gelelim ilimizde hep uzakta görüp içine girmeye fırsat bulamadığımız Şahinbey ilçesinin Güneykent Mahallesi’nde bulunan Şelale Park’a. Görmeyenlerin bu sıcakta çoluk çocuğuyla rahatlayacak bir park olduğunu vurgulamak isterim. Biz Gaziantep halkına kazandırdığı çok eserlerden biri olan Şelale Park’ı çoktan hizmete sokan, başta Şahinbey Belediye Başkanı Sayın Mehmet TAHMAZOĞLU ve emeği geçen tüm yetkililerden Mevla’m razı olsun. Halkın hizmetine giren eser ister küçük ister büyük olsun, yapılan eser halkın yararına olunca akan sular durur. Tüm yetkililere şunu hatırlatırım: Siz değil eserleriniz konuşsun. O zaman vatandaş olarak müteşekkir oluruz. Allah da kul da yapılanları fazlasıyla takdir edecektir, unutmayalım.
Mevlana’nın güzel sözüyle bitirelim:
“MİNAREDEN DÜŞENİN PARÇASI BULUNUR DA, GÖNÜLDEN DÜŞENİN PARÇASI BULUNMAZ.”
İşte bu halkı boşu boşuna bu kadar germeye hakkınız olmadığını bir kez daha hatırlatmayı bir görev olarak görüyorum.
Hepimize düşen vatandaşlık ve insani görev halkımızın mutluluğu olmalıdır. Ego da biter, koltuk da gider, işlediğiniz günahlar sırtınıza kambur olur.
İşte bu duygularla halkımızın mutlu, bereketli ve sağlıklı günler dilerim.