
Yeşilsu Parkı'nda gerçekleştirilen açıklamada, TRSM'nin ruhsal engelli bireyler için rehabilitasyon ve eğitim hizmeti veren bir merkez olduğu vurgulanarak, hizmet sonlandırma şartları yerine getirilmeden merkezin faaliyetlerinin durdurulduğu ileri sürüldü. Dernek, süreçle ilgili Sağlık Bakanlığı'na yanıltıcı bilgiler verildiğini, yapılan ihbar ve başvurulara ise usulüne uygun yanıt verilmediğini öne sürdü.
Açıklamada, Gaziantep Valiliği ve İl Sağlık Müdürlüğü'nün denetim görevini yerine getirmediği iddia edilirken, İl Sağlık Müdürü Dr. Beytullah Şahin ile ilgili yetkililerin randevu taleplerine olumlu dönüş yapmadığı ifade edildi.
Dernek yetkilileri, İçişleri Bakanlığı'nın hem TRSM'nin kapatılması hem de ruhsal engellilere yönelik ayrımcılık iddialarıyla ilgili başvurularını incelemeye aldığını belirtti. Ayrıca Yükseköğretim Kurulu'na (YÖK) Gaziantep Üniversitesi yönetimi hakkında idari soruşturma talebinde bulunulduğu ve Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu'na da ayrımcılık gerekçesiyle başvuru yapıldığı kaydedildi.
Açıklamada, "Gaziantep, bu aşamada gelinen noktada ruhsal engellisi üniversitesinden kovulan bir şehirdir" ifadelerine yer verilerek, Gaziantep Üniversitesi Toplum Ruh Sağlığı Merkezi'nin bir an önce yeniden hizmete açılması çağrısında bulunuldu.
Dernek, hukuki ve idari girişimlerini sürdüreceklerini belirterek, tüm siyasi partiler ve sivil toplum kuruluşlarından destek beklediklerini açıkladı.